5 EURÓPAI VÁROS A BAKANCSLISTÁMRÓL

by - szeptember 03, 2018



Lehet, hogy még nem tudjátok rólam, de imádok utazni. Sőt nem is tudom hova tenni, amikor azt látom, hogy valakinek ez nem fontos kicsit sem. Szerintem az utazás mindig ad a személyiségünkhöz attól függetlenül, hogy jártunk-e már az adott helyen, vagy sem. Minden utazás tanít, fejleszt, befogadóbbá tesz, önállóbbá és nem mellesleg élményt ad. Élményt, amire egy egész életen keresztül emlékezni fogunk, akár nagy utazók vagyunk, akár csak évente nyáron elugrunk mondjuk görögbe. Szembesülnöm kellett már az évek során olyan véleménnyel is, hogy minek „szórom a pénzt utazásra”, meg hogy „jó sok pénzem van”. Ezeket azért is tartom igazságtalannak, mert egyrészt abszolút nem utazok sem sokat, sem messze, nem értem miért kell ezt a kicsit sajnálni tőlem. Másrészről pedig hadd döntsem már én el azt, mire költöm a spórolt pénzecskémet.
Na de sikerült elkalandoznom. Szóval lényeg a lényeg, egy utazás (szinte) mindig csodálatos, mindig többek leszünk az út végére, úgyhogy senki ne hagyja azt, hogy eltérítsék az álomúticéljától, legyen az akármi. Az én bakancslistámon körülbelül az összes ország rajta van, mai cikkemben viszont Európa határain belülről választottam 5 várost 5 különböző országból, ahol még sajnos nem jártam, de feltétlenül a rövid távú céljaim között szerepelnek. A véletlen úgy hozta, hogy ezek az úticélok mind a szomszédos országokból kerültek ki – eskü nem direkt volt, - viszont ezzel semmi baj nincs, így csak még egyszerűbb helyzetben lesztek ti is, ha megtetszik valamelyikük. Bízom benne :)

1. Bled, Szlovénia

Bled városa és a Bledi-tó Szlovénia tőlünk távolabb eső végében helyezkedik el, de mindenféleképpen kárpótol szépségével az utazásért cserébe. Őszintén szólva nekem Szlovénia soha nem jutott eszembe, mint potenciális úticél, pedig kicsi szomszédunk rengetek gyönyörű tájat és élményt tartogat számunkra. Bled és környéke újabban felkapott hely lett az utazók körében, könnyedén megközelíthetjük autóval vagy akár szervezett buszos kirándulások által is, valószínűleg én is ez utóbbit fogom igénybe venni. Úgy gondolom ez tipikusan az a kirándulás, ami minden évszakban élvezhető maximálisan, már ha az ember lánya nem ódzkodik a téli hidegtől, pedig a látvány biztos vagyok benne, hogy kárpótolna bárkit, még egy-két tüsszögős napért cserébe is. Amit feltétlenül megnéznék az maga a tó lenne, amit egy mérsékelt nehézségű túra által körbe lehet sétálni, hogy minden szemszögből felfedezhessük szépségét. A tó közepén álló aprócska sziget szintén must-have látnivaló, akár csak a „pletnázás”, azaz hajókázás. További opciókat bőven rejteget még a térség, mint a szigeten álló templomot, a kívánságot teljesítő harangkongatást, a bledi krémest, a várat, a Vintgar-szurdokot és még sorolhatnánk napestig. Minden csak attól függ mi iránt érdeklődünk, és meddig maradunk ezen a mesés helyen.


2. Bukarest, Románia

Gondolom Bukarestet senkinek sem kell bemutatni. Mármint, hogy létezik. Ismerőseim mindig furcsán néztek rám, akármikor beszéltem arról, de megnézném én magamnak ezt a várost. Valahogy vonzanak a fővárosok, még akkor is ha nem kifejezetten a legnépszerűbbekről vagy legszebbekről van szó. Lényegében eddig senkit sem tudtam meggyőzni, hogy velem tartson, ezért szinte 100%, hogy Bukarestet solo travelben fogom felfedezni. És hogy mit érdemes itt megnézni? Őszintén szólva még én sem tudom. :D Csak szeretnék szédelegni az utcákon, felfedezni apró szépségeket vagy mondjuk épp olyan hatalmas épületeket, mint a román parlament, ami a második legnagyobb a világon (csak a Pentagon előzi meg, ami azért durva). Enni a finom ételeket, mint a miccs, meg a ROM csoki, amiért kövezzetek meg nyugodtan, de én imádom, és nagyon hiányzik, hiszen már hosszú évek óta nem jártam Romániában. Szóval nem is tudom, egyszerűen csak el kell mennem egy megmagyarázhatatlan ok miatt, még ha ez furcsán is hangzik.

3. Hallstatt, Ausztria

Bled után egy újabb gyönyörű hegyi tájat vélhetünk felfedezni Hallstattban, amiben nem is olyan régen Herczeg Hajni vlogján keresztül szerettem bele. Azóta már számos külföldi vlogger élményeit is meghallgattam és egyszerűen kell nekem, ott kell lennem. Úgy gondolom, hogy ez a táj hóért kiált, és mivel hatalmas a szerelem, az utazás úgymond szülinapi ajándék lesz „tőlem magamnak”. Azaz január környéken esedékes, szorítsatok, hogy összejöjjön. Ha semmi látnivaló nem lenne itt, akkor is heteket tudnék eltölteni csak a tájban való gyönyörködéssel, de azt tudnunk kell, hogy Hallstatt bányaváros volt, és látogatható is a sóbányája. Tériszonyom miatt kicsit para, hogy hosszú, mélybe vezető csúszdákon keresztül lehet a bányában közlekedni, mégis úgy gondolom, hogy igazi élmény vár arra, aki bevállalja, jelen esetben rám. :D A táj mellett gyönyörű és hangulatos a kis városka is, a kedves kis házaival, meg minden. Olyan mesébe illő az egész.


4. Lviv, Ukrajna

Ha esetleg még nem hallottatok róla, kimondhatatlan nevű Lviv Ukrajna egyik nagyvárosa, méghozza elég közel esik kicsiny országunk határaihoz. (Nem hátrány, ha nem kell a nagy Ukrajnán átvágni magunkat.) Egyszer a Pinterest dobta fel és egyből megakadt a szemem a képen lévő színes kis házakon és a hangulatos utcán. Egyszerűen kedvem lett volna ott sétálgatni. Maga a város hangulata mellett megnyerőek az ukrán árak is, viszont egy dolog mellett nem tudok elmenni. Méghozzá az, hogy hogyan jutok oda? Egyszerűen akárhogy néztem mindig akadályokba ütközök, habár van, amikor a Flixbus tud elfogadható verziót ajánlani, de ez sem mindig opció. Lényeg a lényeg, biztosan leküzdöm egyszer a távolság és az utazás problémáját, mert ezt a várost látnom kell.


5. Vis szigete, Horvátország

Vis Horvátország kevésbé turisták által elfoglalt kis szeglete. Habár a lakosok féltek a turistarohamtól, mivel a Mamma Mia 2. részét a szigeten forgatták. Csodás, szinte érintetlen, természetes táj, ami igazán akkor jó, ha nyüzsgéstől mentes, relaxáló nyaralásra vágyunk. Ami viszont az én figyelmemet felhívta erre a gyöngyszemre az a kék barlang volt. A kék barlang a Vis mellett lévő Bisevo szigeten található, és nevét arról kapta, hogy a nap egy bizonyos szakaszában a fény úgy világítja meg belülről, hogy gyönyörű kék színben játszik. Igazán földöntúli látvány, amit úgy gondolom látni kell nem csak nekem, hanem nektek is. Sajnos legálisan nem tudok betenni róla képet, de mindenképpen guglizzatok rá!

Neked melyik európai város a következő pont a bakancslistádon?


Ezek is tetszhetnek

0 megjegyzés