Mindig annyi tennivalód gyűlik össze, hogy már se az elejét se a végét nem látod? Hidd el, nem vagy vele egyedül. Az alábbiakban összeszedtem neked néhány tippet, hogy végre leszámolj a halogatással!
❤ Kezdd a legrosszabbal
Felételezem neked is kismillió dolog van a
to-do listádon, de mindig akad valami, ami kifejezetten idegesít, hogy ott van.
Ezért inkább bele sem olvasol, de ettől függetlenül gondolataid nagy része
ekörül a dolog körül forog, és azt kívánod, bárcsak már rég letudtad volna. Van
egy rossz hírem, később sem lesz jobb, úgyhogy szánd rá a kellő időt, és kezdd
el. Amint megcsináltad, nagyon jól fogod érezni magad, és szívesebben fogsz
foglalkozni a többi tétellel is, aminek köszönhetően listád rohamos csökkenésbe
kezd, majd eltűnik. Csak elkezdeni nehéz, utána a megkönnyebbülés kárpótol
majd.
❤ Írj fel mindent, amint eszedbe jut
A legjobb dolog amit tehetsz, hogy amikor
megtudod, vagy eszedbe jut, hogy valamit meg kell csinálnod azonnal felírod.
Ezzel a módszerrel sosem marad ki semmi, mert egyszerűen így nem tudsz
megfeledkezni róla. Persze ez csak akkor válik be igazán, ha nem össze-vissza
mindenféle kezedbe akadt fecnire jegyzetelsz, hanem egy kifejezettem erre a
célra kinevezett füzetbe vagy noteszba, vagy beválhatnak a telefonodra
letölthető és erre a célra kifejlesztett applikációk is.
❤ Esti összegzés
Ha már eljutottál odáig, hogy van egy listád a
tennivalóiddal, jó úton haladsz. Este lefekvés előtt mindig nézz rá a másnapi
teendőidre. Ekkor van lehetőséged átgondolni, hogy valóban minden szerepel-e
rajta, kiegészítheted, és beoszthatod őket, hogy mit mikor szeretnél
megcsinálni, illetve mikor van rá időd. Ezt akár reggel is intézheted, én
általában reggel és este is szoktam a biztonság kedvéért. Csak 5 percre van
szükséged ehhez, és máris rendezettebben megy minden.
❤ Prioritás
Nem fontos mindent egyszerre elvégezned,
hiszen nem lehet mindig elég időd rá, főleg ha túl sok feladat zúdult hirtelen
a nyakadba. Az a legjobb megoldás ilyenkor, ha fontosság alapján megjelölöd a
feladatokat, mik azok amiket mindenképp el kell végezned, és mik azok, amikkel
ha vársz pár napot semmi probléma nem fog történni. Jelölheted őket számozással
is, vagy egy kiemelővel. A lényeg, hogy lásd át, mely feladatoknak kell
prioritást élvezniük.
❤ Expressz megoldás
Vannak olyan feladatok melyek elvégzése
egy-két percnél nem vesznek többet igénybe. Miért halogatnád és tábláznád be
őket? Végezd el azonnal. Egy gyors telefonhívás, email, internetes fizetés
bármikor elvégezhető, tudd le őket azonnal.
❤ Gondolkozz pozitívan
Próbálj meg ne arra gondolni mennyi feladatot
kell még elvégezned ma vagy hogy biztos nem tudod megcsinálni a határidőre az
adott dolgot. Ha így állsz hozzá, könnyen beleeshetsz a „már úgy is mindegy”
helyzetbe, ezzel esélyt sem adva magadnak. Gondolkozz pozitívan! Mondd
magadnak, hogy igen is meg tudom csinálni és láss hozzá. Ne hagyd, hogy
eluralkodjanak feletted a negatív gondolatok.
❤ Alakíts ki megfelelő környezetet
Egy olyan környezetben ami nem rendezett
sokkal könnyebben elterelődnek a gondolataid. Ahol dolgozol, vagy végzed a
feladatodat legyen tiszta, rendezett és emellett nagyon fontos a nyugodt
környezet is, főleg ha szellemi munkáról van szó.
❤ Ne legyél perfekcionista
Persze sokan törekszünk a tökéletességre az
élet számos területén, azért azt be kell lássuk, a tökéletességet nem lehet
elérni. Ne vegyél el magadtól időt azért, mert egy feladattal túl sokat
szöszmötölsz, itt-ott javítgatsz még rajta. Tanuld meg hol van az a pont, ahol
minőségi munkát végzel, de nem tolod túl a dolgot.
0 megjegyzés